De afdeling Blije Klant, daar wil je wel door geholpen worden, toch? En blije klanten, daarvoor heb je blije en gelukkige medewerkers nodig. Dat snappen ze bij Independer. Daarom doen ze mee met de Week van het Werkgeluk. En maken ze zelfs elke dag een magazine Heppie. We kunnen niet wachten om het te lezen! We vroegen Steve van Driel, Werkgelukdeskundige-in-spé over wat werkgeluk voor hem betekent.
Wat heb jij persoonlijk met het onderwerp werkgeluk?
Een aantal maanden geleden zijn we bij Independer gestart met het team Cultuur & Ontwikkeling. Samen met een collega heb ik de eer om full focus bezig te zijn met onze cultuur. Door mijn nieuwe functie werd ik geconfronteerd met de term ‘werkgeluk’. In eerste instantie kreeg ik hier een zweverig gevoel bij. Maar na meer research raakte ik zo enthousiast dat ik inmiddels de opleiding tot werkgelukdeskundige volg.
Wat doe jij om je eigen werkgeluk te vergroten?
Situaties opzoeken die mij gelukkig maken en de tijd nemen om te genieten. Daarnaast ga ik veel met mijzelf in gesprek zodra ik minder gelukkige momenten ervaar. Ik geloof namelijk heel erg in het jezelf gelukkig maken. Alleen dan kun je ook anderen gelukkig maken.
Waarom doen jullie mee met de Week van het Werkgeluk?
Dit onderwerp past bij onze organisatie. De naam van onze klantenservice is bijvoorbeeld al sinds jaar en dag ‘Blije Klant’. Dat is niet voor niets, want de klant écht blij maken is hun belangrijkste doel. Veel belangrijker nog dan de lengte van een gesprek of het aantal telefonisch verkochte verzekeringen. Het spreekt voor zich dat we klanten alleen blij kunnen maken als onze collega’s dat ook zijn.
Wat gaan jullie precies doen?
Iedere dag van Week van het Werkgeluk staat er een ander werkgelukkig thema bij ons centraal. Hier hebben we verschillende activiteiten aan verbonden. Daarnaast hebben we ons eigen digitale magazine ‘Heppie’. Daarin blikken we iedere dag terug, kunnen de Independers zien wat de activiteiten van de dag zijn en staan er leuke filmpjes en foto’s die worden gemaakt tijdens de week. En niet te vergeten de positips!
Wat wil je tot slot als boodschap aan de lezers van dit artikel meegeven?
Pak je verantwoordelijkheid voor je eigen geluk, leef in het nu, geniet … en oja, een glimlach is een kleine moeite ;-).