Bureau Yop gelooft in werkgeluk als business model en focust daarbij vooral op Young Professionals. ‘Want’, zo vertelt Gidi Heynens, samen met Rosalie Met eigenaar van Bureau Yop, ‘daarmee dragen we bij aan duurzame groei en ontwikkeling van Millenials’. In het webinar wordt gesproken over wat Millenials nou eigenlijk echt bezig houdt. Wij wilden natuurlijk graag meer weten over wat Gidi zélf gelukkig maakt.

Wat heb jij zelf met het onderwerp werkgeluk, Gidi?

Werkgeluk is de rode draad in mijn eigen loopbaan. Aan de start van mijn carrière ontbrak het vooral aan werkgeluk en mocht ik ervaren hoe het is om diep ongelukkig naar je werk te gaan en wat voor negatieve invloed dit had op mijn totale welzijn. Na een behoorlijke carrière switch en 7 banen verder doe ik nu elke dag wat ik het liefste doe: het verbinden van business en bewustzijn onder de doelgroep young professionals vanuit mijn eigen bedrijf Bureau YOP. Bewust en onbewust heb ik mijn carrière keuzes steeds gebaseerd op het vergroten en optimaliseren van mijn werkgeluk. Ik ontdekte dat de sleutel naar meer werkgeluk niet zo zeer lag in nieuwe banen, maar in de ontwikkeling van mezelf.  In het steeds meer leven van binnenuit i.p.v. het waarmaken van verwachtingen voor anderen. Graag begeleid ik nu andere young professionals ook bij die vindtocht.

Wat doe jij om je eigen Werkgeluk te vergroten?

Mijn missie leven (verbinden van business en bewustzijn), gezonde life balans houden met voldoende ME TIME, ondernemen samen met mijn compagnon en Bureau YOP team. Vooral de vrijheid en het bouwen aan iets waarin ik helemaal geloof zijn daarin belangrijke aspecten voor mij. Investeren in zelfreflectie en zelfontwikkeling: ik investeer maandelijks in eigen persoonlijke ontwikkeling, als compagnons worden we gecoacht op onze samenwerking en in de zomer ga ik een week lang op retraite.

Waarom doen jullie mee met de Week van het Werkgeluk?

Omdat we vanuit Bureau YOP geloven in Werkgeluk als businessmodel. Wij zien dat bedrijven die in werkgeluk van hun medewerkers investeren een magneet worden voor klanten en medewerkers en zich duurzaam ontwikkelen. Werkgeluk is de belangrijkste werkbehoefte van Young Professionals en tegelijkertijd zien we dat er nog relatief weinig bedrijven inspelen op deze behoefte en moeite hebben met het binden en boeien van hun jonge talent. Hier willen wij verandering in brengen en bedrijven ondersteunen in het faciliteren van een gelukkige werkomgeving.

Wat gaan jullie precies doen?

Uit het jaarlijkse Young Professional onderzoek blijkt dat Werkgeluk de belangrijkste werkbehoefte van millennials is. Tegelijkertijd blijkt dat het verschil tussen behoefte en realiteit groot is. Millenials in loondienst scoren namelijk maar een magere 6 scoren op Werkgeluk. We zien steeds meer organisaties worstelen met het aantrekken van millennials en het binden en boeien van hun jonge talent. Op 26 september geven wij een interactief webinar, waarin we op zoek gaan naar hoe je als organisatie succesvol kunt inspelen op deze werkgeluk behoefte van deze steeds groter wordende groep medewerkers.

Wat wil je als boodschap meegeven?

Investeer in werkgeluk van millennials. Zij zijn de leiders van de toekomst en begrijpen de klanten van morgen. Zij hebben de innovatiekracht en het veranderingsvermogen om een organisatie te transformeren naar een duurzame organisatie.

Fennande van der Meulen

Author Fennande van der Meulen

More posts by Fennande van der Meulen

Leave a Reply

* Checkbox GDPR is verplicht

*

Ik ga akkoord